influencer marketing

İnternet dünyası giderek zorlu bir sektör halini almaya başladı. Markalar da internet dünyasının gücünden yararlanmaya başlaması üzerine bu seçenek önemli ölçüde devreye girmesiyle de farklı bir alan oluşturdu. Influencer marketing seçenekleri de her boyuttan marka için önemli bir adım olarak görülmesiyle birlikte markaların stratejilerinin değişmesinde de önemli bir rol oynadı. Stratejik pazarlama yönetimlerini gerçekleştirmek isteyen her bir markanın göz ardı edemeyeceği halde bulunan bir seçenek olarak görülmesiyle de gündeme geldi. Her zaman beklenen ölçütlerde sürdürülebilecek olan pazarlama tekniklerini içerebilecek konumda da bulunmaktadır. Pazarlama yöntemlerini dijital ortamda temelden alan bir anlayış olarak da görülebilmektedir.

Influencer Marketing Nedir?

Influencer; kişilerin davranışlarında değişim yaratan ya da onları etkileyen kişiler olarak öne çıkmaktadır. Günümüz dünyasında Influencer marketing; genel olarak sosyal medya kanallarında da giderek daha da ideal bir yerde bulunmaktadır. Güçlü ve popüler olarak adlandırılan kişiler olarak dikkat çekmektedir. Influencer marketing kapsamında da belli bir markanın takipçi ve müşteri kitlesinin oluşmasında yeterlidir. Bu gelişen takipçi kitlesi influencer olarak nitelendirilen kişilerin deneyimlerinden yararlanarak; paylaşımlarını hayata geçirmektedir. Dijital medya geleneğinin gelişme göstermesinde güçlü olan ve takipçileri tarafından da otoriter olarak adlandırılan kililerdir. Genelde hizmet ve ürünlerin satın alınma istatistiklerini daha da etkili bir biçimde sürdürmek adına da farklı stratejiler geliştiren kişiler olarak da görülebilmektedir.

Influencer adı altında var olan kişilerin internet dünyasında ayrı bir yer tuttuğu da görülebilmektedir. Takipçiler tarafından dikkate alınan ve influencer marketing doğrultusunda da işleyen kişilerin otoriter bir halde bulunmaları istenmektedir. Kişilerin yönlendirilmesinde önemli bir yerde bulunmakta ve tamamen kişilerin taleplerini oluşturacak biçimde de yer almaktadır. Pazarın tamamına değil belli bir sektöre dayalı olarak çalışmalarını yürütmektedir. Influencer olarak bilinen kişilerin var olan potansiyel alıcılara yönelik kampanyaları aktararak; pazarlama çalışmalarını dijital ortam çerçevesinde sürdüren kişiler olarak da öne çıkmaktadır. Kitlelerin etkilenmesi ve taleplerin oluşturulmasına dair yoğun bir çalışmayı gündeme getiren isimler olarak da dikkatleri üzerine çekecek türde çalışmaları ortaya koymaktadır.

Influencer Marketing Önemi

Influencer Marketing Önemi

Kişilerin tüketim ya da tercihleri esnasında bazı dikkat çeken kişilerin önderlik vasıflarını gündeme getirdiği ve kişilerin üzerinde yönlendirici etkide yer aldığı ifade edilmiştir. Kitlelerin farklı fikirleri benimsemeleri ve davranışlarında değişiklik gözlemlenmesinde bu kişilerin önemli son derecede etkili bir yerde bulunmaktadır. Influencer marketing stratejilerinin hedefleri arasında da bu durum varlık göstermektedir. İnternet aleminde otoriter ve tanınmış olarak öne çıkan kişilerden yararlanılır. Hedef kitlelerin düşüncelerinde ve taleplerinde değişikliğe sevk etmek adına da ınfluencer önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmalar doğrultusunda arz ve talep dengesinin yeniden yazılması ile kullanıcıların tam da aradıkları türde bir hizmete erişebilecekleri söz konusu olabilecektir. Bu strateji doğrultusunda da kullanıcıların yönlendirilmesi sağlanabilecektir.

Influencer odaklı pazarlama eylemleri gücünü 3 farklı kaynak doğrultusunda gündeme getirebilecektir.

  1. Sosyal erişim

Bu iletişim kaynağı genelde sosyal medya kanalları ile gerçekleşebilecek düzeydedir. Kısa sürede sosyal medya platformları sayesinde milyonlarca kişiye hem masrafsız hem de hızlı olacak şekilde erişmek mümkün olmaktadır.

  1. Orijinal İçerik

Potansiyel kitlenin ürün ya da hizmetlere yönelmesinde orijinal içerikler etkin bir yer tutmaktadır. Influencer marketing stratejilerinin olmazsa olmaz olan bu kriterinde de yer alabilmektedir. Orijinal, kaliteli ve dikkat çeken içerikleriyle de dikkat çekecek konumda olmaktadır.

  1. Tüketici Güveni

Hitap edilen kişilere güçlü ilişkiler sunan influencerlar; aynı zamanda da fikirlerinin kabul görmesini de sağlamaktadır.

İnfluencer odaklı pazarlama işlemlerine dair işleyişte 4 farklı faaliyet kendini gösterebilecektir. Aşama aşama bu işleyişin devreye sokulmasıyla beklenen strateji gündeme gelebilecektir.

  1. Diğer influencer kişilerini analiz ederek; onların sıralamasını gerçekleştirmek
  2. Influencer desteğiyle pazarlama işlemlerini gerçekleştirmek. Influencer takipçisi olan kişilere marka ve firma farkındalığını sağlamak adına çalışmalarda yer almak.
  3. Influencer aracılığıyla pazarlamalarda bulunmak. Hedeflenen piyasadaki kişiler arasındaki marka farkındalığını daha üst noktalara taşımak ve influencer desteğiyle pazarlama işlemlerinde farklı bir yol izlemek.
  4. Marka ve firmanın sözcüsü görüntüsünde olacak olan influencer sayesinde tamamen firmaya yönelik cezbeden sonuçları yaratacak girişimlerde bulunmak ve kişilerin ilgisini çekebilmek.
Influencer Marketing Adımları Nelerdir

Influencer Marketing Adımları Nelerdir?

Dijital ortamda pazarlama işlemlerini gerçekleştirme hususunda ınfleuncer marketing etkin bir yerde bulunmaktadır. trendleri belirlen ve zihinlerde belli bir düşüncenin oluşmasını sağlayan influencer; aynı zamanda da markaların görünen yüzü olarak dijital ortamda yer alacaklardır. Bu işlemlerin gerçekleştirilmesi ve pazarlama evresinin hayata geçirilmesi 4 farklı kategoride ele alınan bir husus olarak da gündeme gelebilecektir. Influencer marketing çalışmalarında bu detaylar önemli ölçüde destek verebilecek konumda da yer alacaktır. Her zaman istenilen stratejilerin geliştirilmesi ve beklenen sonuçların yaşanması hususunda da devreye girecektir. Her zaman bu yöndeki girişimlerin daha da geniş kitlelere erişmesi hususunda da ne kadar yeterli bir durumda olduğunu da gösterebilecek konumda olacaktır.

  1. Erişim

Marka ya da firmaların kendisini sosyal medyada temsil edecek olan en doğru ınfluencer seçimini gerçekleştirmeleri muhtemel olacaktır. Influencer kendi alanında uzman olan kişiler olarak adlandırılmak durumundadır. Kitlelerin markayı tanımadan güvenmesi söz konusu olmadığından ötürü var olan geleneksel reklam ve pazarlama stratejileri de işe yaramayacaktır. Influencer; dijital ortamda güven veren ve belirli kitlelere sahip olan kişilerdir. Belli bir imajı ve güvenilirliği olan bu kişilere yönelmek etkili bir yerde olmaktadır. Ürün ya da servislere dair satın alma işlemlerin gerçekleştirilmesini farklı yoldan sağlamalarından ötürü de ideal bir tercih olacaktır. Satın alacak olan kesime etkin bir destek sağlamasıyla da öne çıkar.

  1. Eylem

Markaların ınfluencer marketing aracılığıyla farklı bir kampanyaya yer vermesi söz konusudur. İkincil düzeyde sayılan bu kampanyaların oluşturulmasında influencer desteği kaçınılmaz olacaktır. Sosyal medya aracılığıyla ürün ya da hizmetlerin gerçek hayata uygun hikayelerle beraber deneyimlenmesi konusunda girişimler ortaya konulacaktır. Objektif bir bakış açısıyla ürün ya da hizmetlerin değerlendirilmesiyle birlikte; takipçilerin de bu servisler hakkında fikirleri belirtmeleri durumu ortaya çıkabilecektir. Tartışma ortamı meydana getirilecek ve olası müşterilerin ilgisi çekilecektir. Markaların ürünlerine dair seçenekler hakkında da kişilerin düşünceleri de bu platformlarda yer alacaktır. Genel olarak kullanıcıların daha dürüst bir hizmet almaları hususunda da etkin bir seçenek olarak başlangıç içine de girilebilecek yönde olunacaktır.

  1. Dönüşüm

Influencer; takipçilerine her zaman markaların ürünlerini sunmaktadır. Böylelikle de takipçilerin çoğunluğu markanın müşteri haline gelebilecektir. Reklam gelirlerinin düşük seviyede olmasına rağmen gerekli pazarlama tekniği devreye sokulabilecektir. Kulaktan kulağa takipçiler aracılığıyla gündeme gelecek olan bu seçenek sayesinde pazarlama etkisi pozitif yönde gelişebilecektir. Öte yandan takipçilere özel indirimlerle beraber müşterilerin her zaman aktif ve heyecanlı tutulması da sağlanabilecektir. Geleneksel pazarlama yöntemlerine nazaran influencer marketing daha da etkili sonuçları içerebilecektir. İzleyicilerin ve takipçilerin daha etkili bir pazarlama kampanyasına dahil olması gibi bir durum meydana getirilebilecektir. Influencer marketing konusunda da etkin bir sonuca ulaşma durumu da gündeme gelebilecek şekilde olacaktır.

  1. Etkileşim

Influencer ile takipçiler arasında güçlü iletişim kurmak son derecede önemli bir yer tutmaktadır. Etkili bir pazarlama kampanyası olarak görülen influencer marketing konusunda ürünlere ya da hizmetlere odaklı sadık kullanıcıların oluşturulmasında etkileşim oldukça önemli bir yer olmaktadır. Pazarlama işlemlerini dijital ortamda gerçekleştirecek olan kişilere olan bağlılık, güven ve sadakat duygularına bağlı olarak bu gelişme yaşanabilecektir. Firma ya da markaların en iyi şekilde temsil edilmesi adına bu işleyiş önemli bir halde bulunabilecektir. Markaların müşterilere sanal alemde yansıyan yüzü olacak olan influencer; hedef kitleyi daha da geliştirebilecektir. Sadık bir alıcı kitlesini meydana getirme hususunda da ne kadar etkin bir yerde olduklarını da gösterebileceklerdir.

Influencer Marketing Ajansları

Marka ya da firmalara odaklı olarak ajans hizmetlerimizi influencer marketing odaklı olarak da gösterebilmekteyiz. Var olan markanızın sunmuş olduğu hizmet ya da ürünlerin daha da etkili kampanyalar doğrultusunda tanıtılmasını sağlamaktayız. Anlık olarak milyonlarca kişiye ulaşmak ve sadık bir müşteri kitlesi oluşturmak adına da ne kadar işlevsel bir halde de bulunabilmekteyiz. Ajans olarak en güvenilir ve en orijinal influencer marketing faaliyetlerimizi yürütme konusunda devreye girmekteyiz. Markaların yükselmesi ve sektöründe adından söz ettiren bir halde olması noktasında da gereken desteği verebilmekteyiz. Sürekli olarak bu tutumu devreye girebilecek ve her seferinde de benzer bir sonucu da ortaya koyabileceğiz.

Hizmetlerimiz arasında dijital ortamda olan influencer marketing desteğini verebilmekteyiz. Bu işleyişimiz hususunda da beklenilen kriterlere sahip bir yerde olabilecek ve gereken kriterlerde de destek olabileceğiz. Beraberce en uygun ikincil kampanya hazırlığına girerek; bu hususta da önemli ölçüde varlık gösterebileceğiz. Genel olarak kullanıcılarımızın ürün ya da hizmetlerine odaklı olarak geniş kitlelere daha kısa sürede ve daha az giderle ulaşma şansını ortaya koymaktayız. Bu yönümüzle de dikkat çekebilecek konumda olmamızdan ötürü de etkin bir halde kalabilecek konumda da bulunacağız. Bu hususta en etkili servislerimizi de gündeme getirebilmekteyiz.